Na drie jaar toch een vervolg van ons rondje door Nederland

5 mei 2017 - Thorn, Nederland

Vanmorgen om 8 uur vertrokken uit ' Heerenhoek richting Venlo. We hadden het plan om tussen 10 en half 11 te vertrekken uit Venlo en dat is gewoon perfect gelukt. We hadden onderweg naar Venlo wel wat regen en het was flink bewolkt ......

Connie vond het te koud voor een korte broek maar om nou met een lange broek te gaan fietsen vond ik toch iets te..maar het was inderdaad wel koud !

We waren binnen tien minuten Venlo uit en via de LF3 reden we eigenlijk kilometers langs de Maas. In Blerick hebben we een heerlijk kopje cappuccino gedronken met vlaai.

We werden bediend door een aardige jongen die de wereld op zijn motor verkende, zo vertelde hij. Weer op weg zijn wij  nog een wedstrijd wielrenners tegengekomen die allemaal de andere kant op reden maar wij hadden wind mee dus  zij tegen.

Bij Kessel gingen we de Maas over met een heel klein veerpontje voor het enorme bedrag van 70 eurocent per persoon...Een wat oudere Duitse meneer ging ook mee en die ging in zijn eentje op weg naar Maastricht.

Gelukkig hadden we bijna de hele tijd langs de Maas windje mee want het was inderdaad wel erg fris. Het ging zeer voorspoedig en hebben in Asselt nog maar een kopje cappuccino gedronken. Dat hielp in ieder geval  tegen de kou !

We waren al  vroeg in Roermond en daar waren de  voorbereidingen voor het bevrijdingsfestival al in volle gang. We reden door de mensen heen die de tenten aan het opbouwen waren en gelukkig was het nog niet begonnnen want anders hadden we wellicht heel Roermond niet eens doorgekund

Na Roermond weer de Maas overgestoken en toen hebben we wel een klein stukje omgereden maar dat was achteraf  zeker de  moeite waard. We reden achterop een kudde schapen die over een klein bruggetje geleid  werden door een Schaapsherder en zijn hondjes.

We zijn toen nog een klein stukje verkeerd gereden en kwamen terecht  in Maasbracht waar we allebei een warme  uitsmijter gegeten hebben. Na dat heerlijke warme hapje in de kou op weg naar Thorn. Het leek zelfs even te gaan regenen maar dat is ons bespaard gebleven.

Bij het hotel aangekomen bleek er weliswaar sprake van enige vergane  glorie maar we hebben toch heerlijk een uurtje uitgerust op de prima bedden. Nadat we opgewarmd zijn en ook al een beetje uitgerust zijn we dorpje ingelopen en een beetje cultuur gesnoven. Paar foto's gemaakt en in een heel oud bruin café een biertje en wijntje gedronken: "bier van hier" en wijn uit Thorn.

Daarna weer terug naar het hotel en nadat we nog even uurtje beetje op bed hebben uitgerust naar beneden voor het diner. Eten was wel aardig maar zeker niet bijzonder en ze verdienen absoluut geen ster. Om half negen terug op de kamer en we zijn rond tien uur volgens het cliché : vermoeid maar voldaan in slaap gevallen.

62 km vandaag