's Heerenhoek - Hoogerheide

28 september 2014 - Hoogerheide, Nederland

image               image               image

Een kleine  impressie van het gevarieerde Zeeuwse landschap.......

We liggen nu op een bed in een gezellig kamertje in Hoogerheide bij Lia en Erik van 'Vrienden op de fiets'. Vanmorgen om 10.00 uur vertrokken uit 's Heerenhoek voor de tweede etappe van ons Rondje Nederland onder een net doorbrekend flauw zonnetje. En de hele dag heeft zich dat zonnetje laten zien en het was een prachtige fietsdag.

Onderweg in 's-Gravenpolder nog in een kudde losgebroken schapen gereden die zich tegoed deden aan het verse gras in de berm. We zijn eerst door de zak gereden over kleine dijkjes en polderweggetjes waarna we in Hansweert een kopje capuccino gedronken hebben waar we eigenlijk de koffie niet aan konden ontdekken. Er was vandaag een dweilbandfestival en ze zaten daar om 11 uur al aan het bier dus wellicht dat ze niet zo gerekend hadden op koffie.

Na dat bakje warme melk doorgereden naar Kruiningen en bij de Korenbeurs echte capuccino gedronken. Daar ook een tosti besteld maar dat was meer een geroosterde boterham met ham en kaas dus de keuze van onze horeca gelegenheden is vooralsnog nog niet zo gelukkig.

De zo'n scheen nog steeds en ook al begon het iets meer te waaien in tegengestelde richting herkenden we  weer ouderwetse fietsvakantiegevoel. Hele stukken langs de Westerschelde en Het laatste stuk door Zeeland was over  de overbekende rechte vlakke wegen door de akkerlanden.

Vanaf de Bathpolder bleek er vanuit België een motorrit uitgezet te zijn en werden we gepasseerd door tientallen motoren die in lange slierten over de Brabantse wegen vlogen. We snappen nu overigens wel dat ze in Woensdrecht en Hoogerheide een hoger percentage e-bikes hebben want in beide plaatsen is het af en toe stevig klimmen.

Bij het café van de plaatselijke biljartvereniging een Radler gedronken en heeft een inwoner van het dorp zeker minutenlang onze kilometertellers staan bestuderen. Nog even naar de Kruidvat ( die inderdaad open was op zondag) en toen naar onze eerste overnachtingsadres bij Lia en Erik waar we met een biertje en fris hartelijk ontvangen werden.

Zo meteen een hapje eten en we zijn benieuwd of we dit keer een betere horeca-gelegenheid uitkiezen.......

Net terug van een heerlijk diner bij ' La Cuccina ' in Hoogerheide. Heerlijk gegeten en dus eindelijk een goede keuze gemaakt. Bijzondere is wel dat we daar Mieke en André tegenkwamen waar we eerst mee af zouden spreken. Maar omdat wij gingen fietsen hebben dit toch maar niet gedaan.  Ze waren  uit Utrecht teruggekomen vandaag en zouden in Breda gaan eten maar omdat a27 dicht was doorgereden naar Hoogerheide. Stom toevallig zijn ze bij dit restaurant uitgekomen en wij dus toevallig ook. Vanavond samen gegeten en bijgepraat.

Morgen op weg naar Ulvenhout......