Ulvenhout-Eindhoven

30 september 2014 - 's-Heerenhoek, Nederland

Vanmorgen om 10 uur vertrokken vanuit Ulvenhout alwaar het beter weer was dan we gisteren mee geëindigd zijn. Vannacht nog door Tomas gebeld omdat Geja met een koliek stond en thuis is dus Henk nog langs geweest om een spuit te geven.

We hebben nog even met de  gastvrouw staan praten die (ook een AGA had)  en vervolgens afscheid genomen van de honden.

IMG_2808

Op het gemakje terug naar de  route voor de laatste kilometers van het eerste gedeelte van ons  rondje Nederland. de dag begon een beetje diezig maar bijna windstil. Wel een mooi plaatje over een watertje in de buurt. Ook waaide er bij Connie nog een lens uit haar oog maar die was gelukkig weer snel gevonden.

IMG_1468                IMG_1469

Op weg naar de koffie en toen het net iets meer  bewolkt leek te worden zijn we in Alphen gestopt voor een kopje koffie met een wel heel groot stuk appelgebak.  en toen we weer op de fiets stapten bleek de bewolking al weer wat weggezakt en kort daarna zelfs al onze jassen uitgedaan.

Op weg naar Hilvarenbeek nog weer even de grensIMG_1474gepasseerd en de Poppelse Leij overgestoken; een klein riviertje langs de grens. Weer veel bos gezien tot aan Hilvarenbeek en daar dus nog maar weer wat gedronken tussen alle fietsers waarbij er toch een meerderheid over E-bikes lijkt te beschikken. we noemen ze dan al "elektrische luitjes".

Vervolgens langs het Wilhelminakanaal naar Oirschot waar we onder genot van de achtergrondgeluiden van de plaatselijke kermis hebben geluncht  maar ook genoten hebben van een Radler en een Blonde trappist.

IMG_2811               IMG_1483

Met nog net zoveel animo vervolgens op weg naar Eindhoven. waar we nog even moesten zoeken naar de juiste route naar het station en waar we onder de palmbomen hebben zitten wachten op Tomas.

IMG_1484                 IMG_2816

Bij thuiskomst bleek er nog verrassing op ons te wachten: Tessel had een heerlijke miljonairskoek voor ons gebakken waar we uiteraard extra van genoten hebben door de prachtige garnering.

Het waren weer drie ouderwetse fietsdagen en we maken ons op voor de volgende etappe van ons Rondje Nederland