Van start

25 september 2014 - 's-Heerenhoek, Nederland

Zo, de eerste etappe zit er op. We hebben 30 km gefietst van Vlissingen naar 's Heerenhoek. Vanmiddag eerst naar  Vlissingen gefietst  en vervolgens via de LF13 de eerste etappe van ons rondje door Nederland gedaan.

Een paar weken geleden waren we nog van plan om een weekje in Toscane te gaan fietsen. Of evt een weekendje Barcelona te boeken tijdens ons laatste deel van onze zomervakantie van 2014. Maar van het weekend hebben we toch besloten om in gedeeltes de Ronde van Nederland via LF-routes te gaan fietsen.

Op fietsvakantie; net als vroeger toen we jong waren alleen met de aanpassing dat we (voorlopig) niet meer in een tentje overnachten maar gebruik zullen maken van hotels , b&b's en overnachtingsadressen van 'Vrienden op de fiets'.

Dinsdag het boekje ' ronde van Nederland via LF-routes' besteld en vanmiddag op weg voor de eerste etappe want de Ronde van Nederland loopt werkelijk op een paar honderd meter na langs ons huis.

En omdat de LF-13 begint in Vlissingen eerst met fikse tegenwind en een flauw zonnetje naar het treinstation Vlissingen gefietst voor de start van ons rondje Nederland op de fiets. Eerst nog een stukje van de "lekkerste worteltjestaart van Zeeland" en dan op weg.......

IMG_1357IMG_2760image

En dan verbazen we ons eigenlijk al snel hoe weinig wij zien van het gebied waar we vlakbij wonen en bijna dagelijks met de auto langs rijden. Zo nemen we de weg tussen Vlissingen en Middelburg met de auto altijd  op de snelst mogelijke manier maar nu worden we via de LF-13 achter langs West(?)-Souburg geleid. We wisten eigenlijk niet eens dat er een West-Souburg bestond. Daarna door Middelburg op weg naar Nieuw- en St. Joostland via kleine polderweggetjes waarvan we ook het bestaan niet wisten.

IMG_1381

Het laatste stuk was bekend terrein en we kwamen na een uur en een kwartier fietsen thuis aan. Omdat we thuis zijn uiteraard geen overnachting buitenshuis. Leuke ervaring en we gaan zondag verder met de volgende etappe op weg naar Noord-Brabant.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade